T
Teiresias
Guest
hab ein paar sehr interessante threats zu dem thema gefunden, nachdem man mir nicht glauben wollte, dass zb bei jindo ein druid als tank einfach besser ist (charm+poly immune)
diskussion über druid mt's bei hakkar
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-dungeons&t=361447&p=1&tmp=1#post361447
druid regelmässig mt bei lashlayer - hält aggro durch defiance artige feral spec (~mehr aggro, defiance haben nur def specced tanks oder halt ferals die das speccen) und 25% crit rate bei maul (~heroic strike der druids) besser und länger als die krieger über mehrere knockbacks hinweg
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?FN=wow-druid&T=703926&P=1
finde diese diskussionen über specs jenseits der "08/15 krieger tanked, heiler heilt, dps macht dps" immer sehr interessant (habe ja selber schon so einiges mit menne erlebt in der hinsicht )
discuss!
edit: ich zitier mal eines der besten posts aus dem hakkar threat über warrior<->druiden aggro aufbau, weil grade bei der jindo diskussion gelabert wurde, dass druiden keine aggro halten könnten (was ich aus meinen erfahrungen mit tia als mt in allen preraid instanzen einfach nicht glauben wollte)
diskussion über druid mt's bei hakkar
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-dungeons&t=361447&p=1&tmp=1#post361447
druid regelmässig mt bei lashlayer - hält aggro durch defiance artige feral spec (~mehr aggro, defiance haben nur def specced tanks oder halt ferals die das speccen) und 25% crit rate bei maul (~heroic strike der druids) besser und länger als die krieger über mehrere knockbacks hinweg
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?FN=wow-druid&T=703926&P=1
finde diese diskussionen über specs jenseits der "08/15 krieger tanked, heiler heilt, dps macht dps" immer sehr interessant (habe ja selber schon so einiges mit menne erlebt in der hinsicht )
discuss!
edit: ich zitier mal eines der besten posts aus dem hakkar threat über warrior<->druiden aggro aufbau, weil grade bei der jindo diskussion gelabert wurde, dass druiden keine aggro halten könnten (was ich aus meinen erfahrungen mit tia als mt in allen preraid instanzen einfach nicht glauben wollte)
Bear can have 12000 armor and more HP. Crit rates are higher, but don't matter as much since they hurt less (about 18% less per hit).
Needless to say, there have been "damage taken" tests on big hard hitting physical damage elites, and bears are better at that one case. And they can fairly easily get 325 defense or so, which does help somewhat compared to 400 defense, but warriors are often too obsessed with defense over AC -- both are very important. "Diminishing returns" on AC is a myth. Every extra 1000 AC mitigates as much damage as the last in the relative sense. That is, 5500AC = 50% reduction, 11000 is 66%. The first 5500 makes you last twice as long from base of 0AC, the next 5500 makes you last 3x as long from 0 AC, etc.
Bears have the same base threat modifier (1.3) that warrior defensive stance gives. There is a talent that improves it by 15% just like Defiance. Both end up at a 1.45 multiplier of threat with talents.
Bear threat is based mostly on a multiplier of damage. Assuming the spec for threat it is:
1.45 x white damage +
2.54 x Yellow damage +
Farie Fire (weak version of sunder) ~ half as much aggro but different and not as necessary.
For warriors it is:
1.45 times damage + Static bonuses per special.
As yellow damage scales up for a bear threat scales up faster. Warriors have too many static bonuses that don't scale with gear (sunder does just as much threat with purples as in greens).
Anyhow, go ahead and get a druid with good tank gear (and decent damage and crit rate) and without taunts from either the bear or the warror, see who gets aggro on a mob with a lot of HP over time.
The bear wins almost every time such an "aggro challenge" is called forth. An average Maul is worth about 2 to 2.5 sunders in aggro, and when it crits (~20% to 25% depending on gear) it is worth twice that. Sunder, can't crit. When Heroic Strike crits, the extra damage is worth 1.45x that in aggro, when Maul crits, it is worth 2.54x the extra damage in aggro.
Bears have several big disadvantages:
1. Can't use potions, and other useable items and stuff while shapeshifted.
2. No Shield Wall, Last Stand, etc.
3. Not as good at mitigating magic damage since there is no defensive 10% reduction to all damage, just high physical damage reduction from massive AC and Stam.
4. No "other" taunting abilities than the regular one and the AoE one.
5. No way to be immune to fear.
6. Must rely on NE or Tauren racials -- escape artist, stun resistance, stoneform, and WotF are good PvE racials that can't be had.
The disadvantages versus a warrior though, are not threat or physical damage mitigation.